5.02.10 г.

Да се научим да ценим успехите си!

Джон Кехоу

Осъзнаване - из "Подсъзнанието може всичко" - Джон Кехоу


Много от хората са по-склонни да виждат неуспехите и недостатъците си, отколкото да осъзнават успехите и достойнствата си.  Когато постигнем нещо, ние се радваме няколко дни или седмици и после си поставяме нови цели и ориентири. Прекалено бързо ни напуска чувството на удовлетворение от постигнатото; скоро изобщо забравяме, че сме получили това, което искаме. Цялото ни внимание се концентрира върху новите цели и желания, и радостното усещане от миналите достижения се загубва. 

Така човек напразно разпилява изключително мощната енергия на успеха. Като се концентрираме върху онова, което не е постигнато, ние несъзнателно укрепваме в мозъка си мисълта за собствената си несъстоятелност. 

Човек има възможност да използва енергията на успеха на своите минали постижения повторно и да постига поразителни резултати. За съжаление, той го прави много рядко.  

<...>
 Често се концентрираме върху това, което искаме да получим, напълно забравяйки своите предишни достижения. Защо да зацикляме на това, което нямаме? Всички имаме неуспехи в нещо. Научете да поощрявате себе си за настоящите и минали победи, дори и да са незначителни. Търсете моментите, които ви позволяват да се чувствате силни и успешни и да се гордеете със себе си. Радвайте се и най- малкото нещо и го използвайте, за да почувствате успеха сега. Това ще ви помогне да го постигнете и в бъдеще. 

Признаването на успеха е особено ефективно, когато се опитвате да постигнете нови цели. Нека си представим, че сте млад режисьор, който се опитва да се наложи, получавайки одобрение от някое водещо студио. Използвайки метода на признанието, започвате да търсите моменти, които да ви накарат да изпитате увереност във вашите режисьорски способности. Това могат да бъдат късометражни филми, които сте снимали в миналото и с които се гордеете днес. Можете да си спомните отделни отзиви на критици, където филмите ви се оценяват като интересни и многообещаващи. Спрете се на това и си напомнете, че освен това много добре подчертавате детайлите. Спомнете си колко усилия сте употребили, за да станете режисьор. Спомнете си всички похвали и комплименти от различни хора за вашите филми. Признайте си всички умения, които сте придобили през последните години и своя напредък за това време.

Търсете, подчертавам – търсете моментите, които можете да признаете като успешни. Трябва да се признава не само очевидното, а всичко. Не оценявайте някои от успехите си като за глупави или ненужни, защото по този начин омаловажавате положителните си качества, които са ви помогнали да ги постигнете - и така стигате до по-ниска самооценка. 

Вашите положителни качества са не по - малко реални от отрицателните, затова се гордейте с тях. Почувствайте успеха, позволете на мозъка си няколко минути да се наслаждава на вече постигнатия успех.

Този метод можете да използвате не само за постигането на някаква конкретна цел, но и за да имате успех за в бъдеще, за да постигнете нещо ново по-лесно. Отделете си десет минути веднага и напишете на един лист всички свои силни страни, засягащи всички аспекти на вашия живот в миналото и настоящето.

Примери:

Аз преуспявам на работа.
Аз съм творческа личност.
Аз знам много за…
Аз съм разговорчив.
Аз съм щедър.
Аз се обличам с вкус.
Аз рисувам добре.
Аз съм оптимист.
Аз карам внимателно кола.
С мен е приятно да се общува.

Не се спирайте само до тук - вашите положителни качества са много.

Хората ме обичат.
Аз работя много.
Аз се наслаждавам на живота.
Аз съм любящ съпруг.
Аз съм грижлив родител.
Аз помагам на семейството и приятелите си.

Току-що съставих списък на моите положителни качества.

Съставете максимално пълен и дълъг списък; той трябва да съдържа не по - малко от двадесет пункта. Избавете се от излишната скромност, доверете на хартията всичко, за да си представите нагледно колко много причини за гордост имате. Това е целта на упражнението, да ви накара да осъзнаете че имате право да се гордеете със себе си. Тези положителни чувства предизвикват усещане за успех, който ще послужи за основа на вашите нови бъдещи удачи.

Подобен метод може да се приложи за постигането на всяка цел. Съставете списък, съдържащ не по-малко от десет точки, с признати заслуги, които според вас ще помогнат за постигането на вашата цел в момента. Например, ако искате да получите работа като търговски агент, можете да съставите списък от качества, които биха могли да ви послужат в тази работа и следователно да ви откроят между другите кандидати.

Списъкът може да изглежда така:
Аз съм доброжелателен.
Аз умея да общувам с хората.
Хората ме обичат.
Умея да работя с хора.
Аз съм роден продавач.
Аз се справях прекрасно с предишната ми работа.
Аз умея да убеждавам хората.
Аз съм талантлив.
Аз изглеждам добре и се обличам с вкус.
Аз съм организиран.
Аз работя много.
Аз постигам поставените цели.

Ако не си направите такъв списък, може да отидете на събеседване, като просто се надявате да получите работата. Добре е преди интервю, обаче, да сте напълно уверени, че имате достатъчна подготовка и качества, за да получите мястото.

“Успехът влече след себе си нов успех”, а вие вече сте преуспели в много области. Колкото повече усещате излъчващата се от тях енергия на успеха, толкова повече привличате към себе успеха и отвън. Затова си правете такива списъци. Подхранвайте мозъка си. Работете енергично. Живейте активно. Никога не подценявайте достойнствата си. Никога не преставайте да вярвате в себе си. Не чакайте манна небесна,  започнете да творите, както казва Джон Ленън, “бъдещето от сегашния ден”.

Признавайте, признавайте и още един път признавайте своите достойнства.

Няма коментари:

Публикуване на коментар