18.03.18 г.

Колко струвате? Или притча за женската красота и 10-те крави

Веднъж двама приятели моряци попаднали на остров, където вождът на племето имал две дъщери. Първата била много красива, а втората - не толкова.

Единият моряк се обърнал към приятеля си: "Намерих щастието си на този остров, ще остана тук и ще се оженя за дъщерята на вожда."
"Да, приятелю, добър избор. Тя е много красива.
"Не ме разбра, ще се оженя за малката дъщеря" - отвърнал вторият моряк.
"Защо би го направил? Та тя е...не много красива."
"Просто така искам."

Единият моряк отплувал, а другият отишъл при вожда да поиска ръката на дъщеря му.В племето било прието за хубава жена да се дават десет крави.Морякът застанал пред вожда, и казал "Водя ти десет крави в замяна на дъщеря ти."
"Добър избор" - рекъл вождът. -Голямата ми дъщеря е умна и красива...
"Аз искам малката"
'Шегуваш се!Та тя е..."
"Няма значение. Искам нея."
"Добре, отвърнал вождът.Но ми дай само три крави за нея. Тя не струва десет."
Морякът настоял да плати десет крави и отвел съпругата си у дома.

Минали години. Моряците се срещнали отново.В двора на къщата, където живеел моряка седяла неземно красива жена, а около нея тичали деца. Прегърнали се двамата моряка, и домакинът попитал "Видя ли се вече с жена ми? - казвайки това, той посочил красавицата.
Вторият моряк озадачено попитал: "Ти да не би да си се оженил втори път?'
"Не, това е същата жена, малката дъщеря на вожда."
"Как така? Не може да бъде."

Морякът решил сам да попита жената как се е променила толкова.
Отговорът и бил "Просто веднъж разбрах, че струвам десет крави."

Няма коментари:

Публикуване на коментар