17.03.19 г.

Гейб Адамс - без ръце и крака казва "Ако животът ти е труден, значи сам го усложняваш".

Гейб Адамс е роден без крайници - без ръце и без крака, но въпреки това е независим и се е научил да прави всичко, което правят хората, които са имали късмета да се родят с 4 крайника. Разказът за неговата история ни напомня друг известен изумителен мъж с  вроден синдром на Ханхарт, който вече има 4 деца - Ник Вуйчич и ни припомня, че има хора, които по рождение имат толкова малко и въпреки това успяват да постигнат толкова много!

Снимка: People, Courtesy Adams Family
IГейб е роден в Бразилия и майка му се е отказала от него почти веднага, след като е видяла, че няма ръце и крака, защото е мислила, че няма да може да му осигури добър живот. За щастие, американско семейство с други 13 деца го е осиновило и е превърнало в своя основна задача да му помогне да стане независим.

Животът му никак не е бил лесен, родителите му са проявили удивителна твърдост и не са правили много неща вместо него, за да се научи той да прави всичко това, което могат да правят хора с 4 крайника.

Без протези той е постигнал удивителна самостоятелност - може да се придвижва, да се облича и съблича сам, да се къпе, да слиза и да се качва по стълби, да се качва сам на инвалидна количка и да се придвижва с нея, да ползва смартфон, да си води записки в училище, да готви, да се качва и да слиза по стълби с който може да се придвижва навсякъде, да завърши училище и колеж - и дори да танцува!

Не е било и без трудни моменти, в миналото дори е мразел приемните си родители, които отказвали да го улеснят, като направят много неща вместо него - но когато сега го запитат - "Труден ли е животът ти? Би ли искал да имаше крайници?", Гейб отговаря: "Не, животът ми не е труден. Животът ти е труден само когато ти го усложняваш сам. Ако правя това, значи аз съм си виновен. Аз съм като всеки друг. Имам и ще имам дни, когато съм потиснат и когато се случат, оня малък глас в главата ми ми казва да се предам. И трябва да се боря с тоя глас непрекъснато. Но не става въпрос само за мен, аз живея за други хора. Постигнал съм толкова много=

Когато хората ме питат "Би ли искал да имаш протези?", аз отговарям "Не. Защото вече съм постигнал толкова много, като съм независим, без да ги имам. Ако имам протези, трябва всичко да започна отначало. Харесвам тялото си такова, каквото е и съм горд от това, което то може да прави. "

Гледайте видеото (на английски, има автоматични английски субтитри). Мен то ме накара да се замисля за моите трудности. Дали понякога не ги виждам прекалено големи?


Няма коментари:

Публикуване на коментар